onsdag 3 augusti 2011

Baggetorpritt

Igår gav sig Monika, Flisan, jag, Anki, Ann Catrin och Pernilla iväg från Ånsta för en långritt. Jag hade Vaka med mig. Vädret var vackert och solen strålade från en klarblå himmel. Jag hade laddat upp med flugmedel och vatten. Vi red över Fjällveden med sina otaliga och oändliga grusvägar. En liten dricka paus och sen red vi vidare.
Monika, Ann Catrin och Pernilla och Flisan i bakgrunden.

Vid återkomsten till Ånsta åt vi medhavd lunch. Vaka fick vila och tugga lite hö i en hage innan jag lastade henne och åkte hem.
På kvällen körde jag till Baggetorps Vandrarhem som ligger vid Ripsa. Ett otroligt fräscht och nytt vandrarhem som är en omgjord höskulle. Där anslöt Lisa, Pia, Britta, Charles, Patrik och barn.

Det fina köket

Vi grillade och åt jättegott. Charles hade bakat ett underbart bröd som vi avnjöt med vitlökssmör. Efter god mat och trevlig samvaro gick vi och la oss. Morgonen startade med ett skönt dopp (mitt första) i Båven. Underbart, varför har jag inte badat tidigare? Frukost á la hotellstandard avslutade denna härliga vistelse. Hit vill jag tillbaka.